Start / Redogörelse för tillgänglighet
Länsstyrelsen i Norrbotten står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. Det här dokumentet beskriver hur naramat.nu uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Om du behöver information från naramat.nu på något annat format, till exempel tillgänglig PDF, stor text, Lättläst, ljudinspelning eller punktskrift kan du meddela oss.
Svarstiden är normalt 1-3 arbetsdagar.
Du kan också kontakta oss på följande sätt:
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.
Den här webbplatsen är delvis förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1. Läs mer hos W3.org om Web Content Accessibility Guidelines version 2.1 .
Vår ambition är att ha åtgärdat alla kända tillgänglighetsproblem senast den 2 februari 2024.
Länsstyrelsen i Norrbotten åberopar undantag för oskäligt betungande anpassning av naramat.nu/delar av naramat.nu enligt 12 § lagen om tillgänglighet till digital offentlig service på följande grunder:
Vi har gjort en självskattning av naramat.nu.
Senaste bedömningen gjordes den 10 oktober 2023.
Webbplatsen publicerades den 23 augusti 2021.
Redogörelsen uppdaterades senast den 10 oktober 2023.
På naramat.nu använder vi kakor för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt.